Nomada – dieta dla grupy krwi B

Zgodnie z wytycznymi diety stworzonej przez doktora D’Adamo (dla przypomnienia – autora książki „Jedz zgodnie ze swoją grupą krwi”) osoby z grupą krwi B mają… najlepiej! 😉 Okazuje się, że Nomada ma wszechstronny układ trawienny, który radzi sobie zarówno z mięsem, nabiałem, jak i owocami, warzywami i zbożami. Z tego powodu dieta Nomady powinna być urozmaicona i zawierać rozmaite rodzaje żywności. Pozazdrościć!

Nomada – cechy osobowości

Nomada to wojażer, globtroter. Nigdzie nie potrafi zagrzać dłużej miejsca, nosi go, szuka wrażeń. Lubi wyzwania i dalekie podróże. Nomada to często artysta, osoba twórcza. Stres dnia codziennego najlepiej niweluje u niego umiarkowana, ale długotrwała aktywność fizyczna, np. jogging, jazda na rowerze, tenis.

Nomada – dolegliwości zdrowotne związane z grupą krwi

Nomada to na ogół osoba zdrowa, nie dająca się ani sezonowym ani przewlekłym chorobom. Jeśli już coś złapie, to raczej „egzotyczną” dolegliwość, np. toczeń, stwardnienie rozsiane, syndrom chronicznego zmęczenia.

Nomada – produkty wskazane

Uogólniając, Nomada będzie się dobrze czuł i miał prawidłową masę ciała jeśli jego dieta będzie urozmaicona i znajdzie się w niej zarówno mięso, jaja, nabiał, jak i większość warzyw i owoców. Konkrety poniżej.

Mięso i drób: baranina, dziczyzna, jagnięcina.

Ryby i owoce morza: dorsz, halibut, makrela, sardynka, szczupak.

Nabiał: chude mleko, jogurt, ser feta, mozzarella, kozi, kefir, jaja.

Tłuszcze: oliwa z oliwek.

Produkty zbożowe: otręby owsiane i ryżowe, ryż dmuchany, owsianka, pieczywo typu Wasa, pieczywo ryżowe.

Warzywa: bakłażany, brokuły, brukselka, buraki, kapusta biała i czerwona, kalafiory, marchew, papryka, pietruszka, fasolka Sidney.

Owoce: ananasy, banany, papaja, śliwki, winogrona, żurawina.

 

Nomada – produkty obojętne

Żywność, która jest obojętna dla Nomady, to znaczy taka, która nie spowoduje ani utraty ani przybrania na wadze.

Mięso i drób: cielęcina, indyk, wołowina, wątróbka.

Ryby i owoce morza: karp, łosoś, sum, śledź.

Nabiał: pełne mleko, masło, maślanka, mleko sojowe, ser biały, żółty, śmietankowy, brie, parmezan.

Tłuszcze: olej z siemienia lnianego.

Produkty zbożowe: ryż, pumpernikiel, chleb z mąki sojowej.

Warzywa: chrzan, cukinia, czosnek, kapusta pekińska, kalarepa, pieczarki, por, koper, ogórki, szpinak, szparagi, seler, bób, fasola czerwona i zielona, szparagowa, groszek zielony.

Owoce: arbuzy, brzoskwinie, cytryny, gruszki, grejpfruty, jabłka, kiwi, maliny, mandarynki, pomarańcze, truskawki, wiśnie.

Napoje: sok grejpfrutowy, jabłkowy, pomarańczowy, wino, piwo, czarna herbata, kawa.

 

Nomada – produkty niewskazane

Żywność, która sprzyja tyciu i złemu samopoczuciu Nomady.

Mięso i wędliny: gęś, kaczka, kurczak, wieprzowina.

Ryby i owoce morza: węgorz, krewetki, kraby, małże, ostrygi.

Nabiał: lody, sery z błękitną pleśnią.

Tłuszcze: olej słonecznikowy, kukurydziany.

Produkty zbożowe: kasza gryczana, jęczmienna, płatki kukurydziane, płatki wielozbożowe, pieczywo pszenne, wieloziarniste, żytnie, dziki ryż.

Warzywa: dynia, kukurydza, pomidory, rzodkiewki, oliwki, ciecierzyca, soczewica.

Owoce: kokos, rabarbar.

Napoje: sok pomidorowy, napoje gazowane.

 

Nomadzi, odzywajcie się! Sprawdźmy dietę D”Adamo empirycznie 🙂

 

Jeden komentarz “Nomada – dieta dla grupy krwi B

  1. Zaskakujące, ale się zgadza! :-O

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*