Rolnik – dieta dla grupy krwi A

Według dr D’Adamo, grupa krwi A pojawiła się wraz z rozwojem rolnictwa, czyli około 20 000 lat temu. Z tego powodu dieta Rolnika powinna skupić się na roślinach: warzywach, owocach i zbożach. Rolnik ma bardzo wrażliwy układ pokarmowy, który produkuje mało kwasu żołądkowego. Dlatego też trawienie białka zwierzęcego jest dla jego organizmu wyjątkowo obciążające, negatywnie wpływa na samopoczucie i powoduje szybkie przybieranie na wadze. Mówiąc krótko – typ Rolnik to wegetarianin!

Rolnik – cechy osobowości

Rolnik ma zakodowaną w genach pracę zespołową, dlatego lubi być wśród ludzi. Poza tym cechuje go opanowanie i umiejętność samokontroli. Jest jednak skryty i tłumi swoje emocje, co skutkuje narastającym stresem. Receptą na rozładowanie negatywnych uczuć mogą być lekkie ćwiczenia fizyczne typu: joga, pływanie, taniec, aerobik.

Rolnik – dolegliwości zdrowotne związane z grupą krwi

Rolnik jest podatny na infekcje, dlatego wymaga stałego wzmacniania układu odpornościowego. Niewłaściwa dieta, obfitująca w mięso i nabiał, przyczynia się do powstawania w jego organizmie nadmiaru śluzu, co przekłada się na występowanie chorób układu oddechowego (katary, częste przeziębienia, zapalenia ucha, migdałków, oskrzeli, zatok), alergii i kandydozy. Poza tym zestresowany Rolnik może cierpieć na choroby serca i układu sercowo-naczyniowego, cukrzycę.

Rolnik – produkty wskazane

Co Rolnik powinien jeść, żeby utrzymać prawidłową masę ciała i czuć się jak młody bóg?

Mięso i drób: nie ma produktów wskazanych.

Ryby i owoce morza: dorsz, karp, łosoś, makrela, ślimaki. 

Nabiał: mleko sojowe, ser tofu.

Tłuszcze: oliwa z oliwek, olej z siemienia lnianego.

Produkty zbożowe: pieczywo ryżowe, makaron razowy, kasza gryczana.

Warzywa: botwinka, brokuły, cebula czerwona, chrzan, czosnek, kalarepa, pietruszka, por, szpinak, fasola biała, soja.

Owoce: ananasy, morele, cytryny, śliwki, grejpfruty, wiśnie.

Napoje: sok ananasowy, grejpfrutowy, morelowy, czerwone wino, herbata zielona, kawa.

 

Rolnik – produkty obojętne

Które pokarmy jedynie zaspokoją głód Rolnika?

Mięso i drób: indyk, kurczak.

Ryby i owoce morza: szczupak, pstrąg, jesiotr, tuńczyk.

Nabiał: jogurt, kefir, mleko kozie, masło, ser feta, mozzarella.

Tłuszcze: olej rzepakowy.

Orzechy i nasiona: mak, migdały, pestki słonecznika, orzechy laskowe i włoskie.

Produkty zbożowe: obwarzanki, pieczywo chrupkie typu Wasa, chleb żytni, mąka kukurydziana, owsianka, płatki kukurydziane, otręby owsiane, ryż dmuchany.

Warzywa: awokado, brukselka, cukinia, kalafior, kapusta pekińska, ogórki, kukurydza, oliwki zielone, szparagi, wszystkie warzywa dyniowate, seler, bób, fasolka biała, fasolka szparagowa, groszek zielony.

Owoce: arbuzy, brzoskwinie, gruszki, jabłka, maliny, truskawki, winogrona.

Napoje: sok jabłkowy, winogronowy, z kapusty, białe wino.

 

Rolnik – produkty niewskazane

Co Rolnik musi wykluczyć z diety, żeby zachować dobre zdrowie i prawidłową masę ciała?

Mięso i drób: baranina, cielęcina, dziczyzna, kaczka, podroby, wieprzowina, wołowina.

Ryby i owoce morza: halibut, węgorz, śledź, sola, flądra, kawior, kraby, krewetki, małże.

Nabiał: mleko, lody, margaryna, ser biały i żółty, jaja.

Tłuszcze: olej kukurydziany.

Produkty zbożowe: otręby pszenne, płatki wielozbożowe, pumpernikiel, bułki pszenne, chleb wieloziarnisty.

Warzywa: bakłażany, kapusta czerwona i biała, oliwki czarne, pomidory, papryka, ziemniaki.

Owoce: banany, mandarynki, pomarańcze.

 

Jestem Rolnikiem – i co?

Jestem Rolnikiem. Zalecenie dietetyczne dla grupy krwi A sprawdzają się u mnie całkowicie. Nabiału prawie w ogóle nie jem od 4 lat, mięso znacznie ograniczyłam kilka tygodni temu i naprawdę czuję ogromną, korzystną różnicę w samopoczuciu. Co do cech osobowości mam zastrzeżenia. Owszem, ciągnie mnie do ludzi i nie lubię być sama, ale skrywanie emocji to już w ogóle nie moja bajka. U mnie wszystko co w sercu to na języku. Nie bardzo zgadzają się także proponowane sporty. Wszystkie wymienione, to nuuuudaaaa 🙂 Jedynie aerobik mógłby być, ale jeśli już, tylko o takim natężeniu, żebym po treningu czuła każdy mięsień ciała. No i jeszcze te choróbska! Rzeczywiście zgadzają się zatoki, które mam ciągle „załatwione”, ale poza tym jestem okazem zdrowia i właściwie nigdy nie choruję.

A inni Rolnicy? Jak jest u Was? Piszcie!

 

 

2 to: Komentarzy “Rolnik – dieta dla grupy krwi A

  1. Też jestem posiadaczką grupy krwi A i muszę powiedzieć, że dieta zgadza się w 100%! Od 10 lat jestem wegetarianką i jest mi z tym świetnie. Już wiem dlaczego 🙂

  2. fitMarcelina on

    Najwazniejsza w odchudzaniu jest motywacja moje drogie panie, ja codziennie ogladam metamorfozy przed i po odchudzaniu i daje mi to kopa do cwiczen, kto chce tez troche motywacji niech poszuka w goglu: odchudzanie przed i po by sasetka

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*
*